FAQ Elzi - Veelgestelde vragen

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord? Wanneer je rechtsboven op jouw naam klikt, kun je kiezen voor ‘Wachtwoord aanpassen’.

Hoe maak ik een nieuwe cursist aan? Bedrijfsorganisatoren en cursusorganisatoren kunnen dit. Onderaan in de balk vind je de button ‘Nieuwe cursist’. Als je daar op klikt kun je een nieuwe cursist toevoegen.

Kan ik in één keer een hele groep cursisten aanmaken? Onderaan in de balk vind je de button ‘Importeer cursisten’. Als je daar op klikt krijg je een venster waar je een sjabloon kunt downloaden waarmee je in Excel of soortgelijke programma een lijst aan cursisten kunt invullen. Dit sjabloon kun je vervolgens in het venster in Elzi importeren. Klik hiervoor op ‘Bladeren’.

Wat zijn tokens? Tokens heb je nodig om een e-learning training aan te schaffen in Elzi. Een bedrijfsorganisator en een cursusorganisator plus kunnen de tokens aanschaffen. De benodigde tokens per training vind je op jouw dashboard.

Wat kost een token? De geldende tokenprijs vindt een bedrijfsorganisator of een cursusorganisator plus terug op het dashboard.

Hoe bestel ik tokens? Een bedrijfsorganisator en een cursusorganisator plus kunnen op het dashboard tokens bestellen. Het minimale aantal te bestellen tokens is 15. Bij de bestelling kunt u extra informatie t.b.v. de factuur opgeven. (Zoals een PO-nummer of referentie). Indien er tijdens het koppelproces onvoldoende tokens aanwezig zijn kunnen er door de bedrijfsorganisator en cursusorganisator plus ook direct tokens worden besteld.

Kan ik met budgetten werken? Ja. Een bedrijfsorganisator kan bestelde tokens verdelen over de cursusorganisatoren. Zo krijgt elke cursusorganisator een budget. Hier kun je ten alle tijden tokens aan toevoegen of verwijderen. Tokens komen dan terug in jouw algemene tegoed.

Wat is het verschil tussen E-training en Training? E-trainingen zijn trainingen die online gevolgd kunnen worden. Trainingen zijn klassikale trainingen die door Précon worden verzorgd. Je ziet dit onderscheid als je op het cursist scherm kijkt. Op deze manier heb je alle resultaten per cursist bij elkaar.

Ik gebruik maar een paar trainingen voor mijn medewerkers, kan ik favorieten instellen? Ja dat kan. Op jouw dashboard vind je een overzicht van de trainingen. Klik op de button “Catalogus”. Vink alleen de trainingen aan die je wenst te gebruiken en klik dan op opslaan. In jouw dashboard zie je dan alleen deze favoriete trainingen. Wil je later toch ook een andere training kunnen koppelen dan kun je deze via de catalogus weer toevoegen aan jouw favorieten.

Hoe koppel ik e-learning trainingen aan één of meerdere cursist(en)? Via de button ‘Koppel cursisten’ onderaan in de balk kun je meerdere cursisten tegelijk aan één of meerdere trainingen koppelen. Wanneer je niet genoeg tokens hebt kun je in het koppelproces tokens kopen.

Hoe weet een cursist dat hij is ingeschreven voor een training? Zodra je een cursist koppelt aan een nieuwe e-learning training volgt er de vraag of er een uitnodiging moet worden verzonden naar de cursist. Later, kun je via de cursist bij de lijst met zijn trainingen altijd nog de trainingen aanvinken waarvoor je nogmaals een uitnodiging wilt verzenden. Selecteer de betreffende trainingen en klik onder in de balk op ‘Mail uitnodigingen’.

Hoe kan ik zien dat een cursist is geslaagd? Als cursusorganisator zie je op het dashboard een overzicht van de cursisten met daarachter de voortgangsgegevens. De cijfers zijn aanklikbaar waardoor je kunt zien voor welke leeritems de cursist ingeschreven is maar nog niet gestart, mee bezig is en is geslaagd.

Als cursusorganisator zie je ook een overzicht van jouw meest gebruikte trainingen. Ook hier staat een voortgangsoverzicht naast. De cijfers zijn aanklikbaar waardoor je kunt zien welke cursisten ingeschreven zijn maar nog niet gestart, bezig en geslaagd zijn voor het desbetreffende leeritem.

Als bedrijfsorganisator ga je naar de button ‘cursisten’. Je krijgt daar een overzicht van de cursisten met daarachter de voortgangsgegevens. De cijfers zijn aanklikbaar waardoor je kunt zien voor welke leeritems de cursist ingeschreven is maar nog niet gestart, mee bezig is en is geslaagd.

Wat doe ik als een cursist naar een andere afdeling/cursusorganisator gaat of uit dienst treedt? Als bedrijfsorganisator kun je via de button “Cursisten overzetten” de desbetreffende cursisten selecteren en aangeven naar welke cursusorganisator of archief zij moeten worden verplaatst. In het archief kun je ten alle tijden de behaalde resultaten van de cursisten inzien.

Hoe maak ik als bedrijfsorganisator een cursusorganisator of een nieuwe bedrijfsorganisator aan? Onderaan in de balk vind je de button ‘Klantdetails’. Als je daar op klikt kunt een nieuwe cursusorganisator of bedrijfsorganisator aanmaken.